آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

درباره کشور سوئد

عنوان : همه آن چیزی که باید پس از مهاجرت به استرالیا بدانید

آیا شما علاقمند تحصیل رایگان در اروپا هستید و در انتخاب کشور مناسب مردد شده‌اید؟ پس با ما همراه باشید، ما با قرار دادن اطلاعات مورد نیاز شما را کمک می‌کنیم تا به این مقصد نزدیک‌تر شوید.

در حال حاضر تعداد اندکی از کشورها تحصیل رایگان یا تقریبا رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. اهم این کشورها عبارتند از فنلاند، نروژ، فرانسه، آلمان و اتریش. ما برآنیم تا با مقایسه جامع مابین این کشورها شما را از مزیت تحصیل رایگان در اروپا بهرمند سازیم.

نروژ و فنلاند

هر دو جز کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی هستند و از لحاظ رایگان بودن تحصیل و سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی و بالا بودن درآمد در شرایط مشابه قرار دارند. تفاوت‌های ظریفی مابین این دو کشور وجود دارد و هریک از این‌ها فی‌نفسه می‌تواند برای مهاجرت به این دو کشور نقطهٔ ضعف محسوب شود. به عنوان مثال هزینه‌های زندگی در نروژ ( نسبت به بهای متوسط زندگی در داخل اروپا) بسیار بالاست و اسلو پایتخت این کشور، گران‌ترین شهر دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی شناخته شد. تحصیل در مقطع لیسانس در نروژ و فنلاند به زبان بومی این کشورهاست و از مقطع فوق لیسانس است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای فرد مهاجر وجود دارد. هم‌چنین دانشگاه‌های نروژ سالی یک‌بار پذیرش می‌گیرند و متقاضیان فقط می‌توانند در این بازهٔ زمانی اقدام نمایند. اگر فرد متأهل باشد و قصد تحصیل رایگان در نروژ را داشته باشد در ابتدای امر نمی‌تواند همسر وفرزند خود را به عنوان همراه وارد این کشور نماید. فرد در صورتی می‌تواند تقاضای الحاق همسر و فرزند خود را از دولت نروژ درخواست نماید که با ارائه مدارکی تمکن مالی لازم را در یک سال قبل اثبات نماید. هم‌چنین سال آینده هم از تمکن مالی لازم برخوردار خواهد بود.

در فنلاند نیز، حق تحصیل رایگان وجود دارد اما فرد برای ورود به برخی رشته‌ها در مقطع تحصیلی مدنظر خود می‌بایست در آزمون ورودی که در دانشگاه برگزار می‌گردد شرکت نماید و در صورت قبولی در آزمون، دانشگاه برای متقاضی تحصیل، پذیرش رسمی می‌فرستد. هم‌چنین ادامهٔ تحصیل در برخی رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان غیراروپایی مشمول پرداخت شهریه است. اخذ ویزای همراه در فنلاند کاملاً بستگی به نظر آفیسر ویزا دارد.

آب و هوای سرد و برخورداری از نور آفتاب فقط برای ساعات اندکی در روز می‌تواند چالش دیگری برای اکثر مهاجرین تازه‌ وارد محسوب شود. در مناطق شمالی نروژ معمولاً شش ماه شب است و شش ماه روز و ۹ ماه از سال، بارش مداوم برف و باران است. اثبات شده‌است که همین عوامل جوی، تأثیر منفی بر خلق و خو می‌گذارد و یکی از عوامل تشدید دلتنگی، ضعف اعصاب، حس غم و افسردگی است.

فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه رایگان است و اگر فرد متأهل است، ویزای همراه به او تعلق می‌گیرد و هم‌زمان می‌تواند همراه همسر و فرزند خود به این کشور مهاجرت نماید. هزینهٔ زندگی در فرانسه با نروژ و فنلاند چندان متفاوت نیست اما تحصیل فرانسه با چند اشکال محوری روبه‌رو است. از جمله این‌که تحصیل در فرانسه فقط به زبان فرانسوی امکان پذیر است و دانشجو می‌باست در ابتدا مدارک زبان فرانسوی مورد نیاز را اخذ نماید و سپس برای پذیرش دانشگاه اقدام نماید. فرد هر چند سال هم که در این کشور درس بخواند، از حق اقامت و کار در این کشور برخوردار نمی‌گردد.

آلمان و اتریش

آلمان کشوری پیشرفته است با سطح رفاه و نظم بالا که قلب اقتصادی اروپا را در دست دارد. تحصیل در کشور آلمان رایگان است اما در بعضی از ایالت‌های آن به دستور دادگاه اساسی آلمان هزینه‌ای قریب به ۶۷۰ یورو از دانشجویان غیراروپایی دریافت می‌شود. تحصیل در آلمان نسبت به نروژ، فنلاند و فرانسه مزیت‌های فراوانی دارد. از جمله این‌که دانشگاه‌های انگلیسی زبان در آلمان وجود دارد و فرد می‌تواند با مدرک انگلیسی از دانشگاه‌های آن فارغ‌التحصیل شود. از نکات مثبت این کشور می‌توان به آب و هوای بهتر و رنکینگ دانشگاه‌های بالاتر و هزینهٔ زندگی کم‌تر نسبت به کشورهای مذکور اشاره نمود. شرایط پیدا کردن کار برای دانشجو در آلمان فراهم‌تر است چه این‌که می‌تواند یک سال بعد از تحصیل‌اش در این کشور بماند و به دنبال یافتن کار باشد. هم‌چنین فردی که در آلمان تحصیل می‌کند و زبان آلمانی را فرا می‌گیرد، برای کار یا ادامه تحصیل انتخاب‌های بیشتری دارد وبه پنج یا شش کشور آلمانی زبان می‌تواند مهاجرت نماید در حالی‌که یادگیری زبان‌های نروژی، فنلادی و فرانسوی کارایی چندانی ندارد و نهایت در یک یا دو کشور کاربرد خود را نشان می‌دهد.

یکی از بزرگ‌ترین معایب کشور آلمان این است که دانشجو می‌بایست گواهی تمکن مالی را خود را به همراه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش به دانشگاه ارسال نماید. با وجود تحریم‌های بین‌المللی، واریز پول به حساب بانکی فرد در آلمان جهت نشان دادن تمکن مالی کار بسیار سختی است. مبلغ مورد نظر در حساب فرد بلوکه می‌شود و فرد فقط می‌تواند ماهیانه تا سقف ۶۷۰ یورو از آن برداشت نماید. در کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی قانون مسدود کردن پول در حساب فرد وجود ندارد.

اتریش، کشور همسایه آلمان تمام شرایط این کشور را در خود جای داده‌است چه بسا با مقایسه زیر در می‌یابیم که شرایط بهتری را حتی نسبت به آلمان داراست. تحصیل در اتریش تقریباً رایگان است به این معنا که هزینه تحصیل فرد تقریباً پنج تا شش میلیون درسال است. این کشور از لحاظ امنیت و سطح رفاه اجتماعی در مقام ۱۸ دنیا قرار دارد. زبان هر دو کشور آلمانی است. منتهی فردی که متقاضی تحصیل در آلمان است باید قبل از ورود به این کشور مدرک زبان آلمانی خود را کامل نماید در حالیکه در اتریش فرد جهت اخذ پذیرش نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد. این امر نکته مثبت و وجه ممیزهٔ اصلی کشور اتریش نسبت به آلمان است. فرد می‌تواند به جای یادگیری زبان آلمانی در ایران و در یک فضای غیرآلمانی ‌زبان، در خاک اتریش مدرک زبان آلمانی‌اش را ظرف دو سال کامل نماید. امکان تحصیل در رشته‌های انگلیسی زبان هم در اتریش برای فرد وجود دارد. در کشور آلمان باید فرد متقاضی مدرک زبان آیلتس اش را پیشاپیش ارائه دهد اما در اتریش نیازی به این امر نیست و امکان یادگیری زبان انگلیسی در محیط را دارد.

از منظر هزینه‌های زندگی و آب و هوا مابین اتریش و آلمانی تفاوتی نیست لازم به ذکر است برخوردهای نژادپرستانه و ناسیونالیستی در آلمان نسبت به وین محسوس‌تر است و تعدادی از دانشجویان اظهار داشته‌اند که در آلمان رفتارهای دلسردکننده بیشتری را شاهد بوده‌اند (البته این نظر کسانی است که ما از آن‌ها نظرسنجی کرده‌ایم). برای مهاجرت به اتریش فرد بایست جهت ارائه تمکن مالی خود را سه ماه قبل از سفارت در حساب شخصی خود در ایران مبلغ مورد نیاز را بگذارد. هم‌چنین بعد از اتمام تحصبل فرد تا یک سال مهلت دارد کار پیدا نموده و اقامت خود را ازین طریق دائم نماید.

با مقایسه دو کشور آلمان و اتریش درمی‌یابیم که با توجه به عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی، عدم نیاز به افتتاح حساب در خاک اتریش جهت نشان دادن تمکن مالی، شروع ترم تحصیلی دو بار در سال، امکان اخذ پذیرش راحت‌تر و شانس ویزای بالاتر، اتریش از شرایط مناسب‌تری نسبت به آلمان و خصوصاً سایر کشورهایی که تحصیل در آن‌ها رایگان است، برخوردار است.

شایان توجه است اگر واقعاً قصد مهاجرت و برخورداری از مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اروپا را دارید هر چه سریع‌تر اقدام نمایید چراکه با ورود قوانین جدید امکان شهریه دار شدن دانشگاه‌های رایگان برای دانشجویان غیراروپایی بالاست. نمونه بارز این امر تحصیل در کشور سوئد بود که تا ۲۰۱۱ به صورت رایگان اقدام به اخذ پذیرش می‌نمود اما با ورود قوانین جدید هم‌اکنون تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان غیر اروپایی مشمول پرداخت شهریه بسیار بالایی است.

با وجود مواردی که در بالا آورده شد در مقایسه با قاره اروپا و کشورهای اروپایی باز هم متقضیان زیادی درخواست مهاجرت به کانادا را دارند.

منبع مقاله :  آب و هوا در استرالیا    | 

دکوراسیون اتاق نشیمن

عنوان : دکوراسیون اتاق کودک

حتی اگر هر سال امکان تغییر دکوراسیون داخلی منزل برایتان فراهم نباشد می توانید با صرف حداقل هزینه فضای داخلی منزل خود را متحول کنید. رنگ آمیزی داخلی ساختمان یا به اصطلاح نقاشی ساختمان راهکاری است که با استفاده از آن می توانید علاوه بر اینکه جلوه تازه تری به آپارتمانتان می دهید، به نظافت و تمیز بودن آن نیز کمک کنید.

دیوارهای خانه پس از گذشت یک یا چند سال بسته به تعداد افراد، نوع سکونت، منطقه و پارامترهای دیگری، به رنگ آمیزی یا نقاشی مجدد نیاز پیدا می کنند. این در حالی است که ممکن است اعضای خانواده هم پس از گذشت مدتی از رنگ دیوارها خسته شوند و تصمیم به تغییر آن بگیرند.

در طراحی دکوراسیون منزل حتما نقاشی دیوارها را در نظر بگیرید به این دلیل که نقاشی مجدد ساختمان به نو شدن فضای زندگی شما کمک مهمی می کند، اما برخلاف تصور برخی افراد که گمان می کنند رنگ آمیزی مجدد کار ساده ای است و تنها نیاز به چند سطل رنگ و یک قلم مو دارد، رنگ آمیزی مجدد نیز اصول خاص خود را دارد که در صورتی که رعایت نشود به درستی و آن طور که دلخواه شما است، صورت نمی گیرد.

مراقب سلامتی خود باشید

بیشتر رنگ ها حاوی حلال هایی هستند که موجب نرمی و روانی رنگ شده و هنگام خشک شدن رنگ، تبخیر می شوند. این مواد می تواند به سلامت آسیب برساند. تماس کوتاه مدت با این مواد می تواند علایمی مانند تحریک و قرمزی پوست، خستگی و تهوع، سردرد و سرگیجه ایجاد کند.

تماس طولانی مدت می تواند مشکلات بهداشتی بیشتری مانند آسیب سیستم اعصاب مرکزی، کبد و کلیه ایجاد کند. کودکان، زنان باردار، افرادی با مشکلات تنفسی و ریوی و افرادی که به دلیل نوع شغل شان بیشتر با این مواد تماس دارند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

چه رنگی مناسب است؟

رنگ ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند. رنگ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن راحت تر است، اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می دهد. رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد. رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

هنگام انتخاب و خرید رنگ، بهتر است رنگ هایی را که در آب حل می شوند، انتخاب کنید. رنگ هایی که در آب حل می شوند، برای پاک کردن به حلال های شیمیایی که به پوست و سیستم تنفسی آسیب می رسانند، نیازی ندارند.

هنگام خرید رنگ با پرسش از فروشنده و مطالعه اطلاعات روی برچسب محصول، رنگ سالم تری را انتخاب کنید. برخی رنگ ها حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی خطرناک هستند. با توجه به اینکه رنگ ماده ای است که نگهداری از آن کار ساده ای نیست و اغلب نمی توان از یک قوطی رنگ در فاصله زمانی دراز مدت استفاده مجدد کرد، سعی کنید به همان اندازه که برای نقاشی ساختمان رنگ نیاز دارید خرید کنید تا از این طریق صرفه جویی هم کرده باشید.

همچنین، هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر مربع بدانید. عامل های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می گذارند مثلا اگر می خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید

نگذارید ترس از رنگ ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ دلخواه خود را برای رنگ آمیزی تازه منزل انتخاب کنید، رنگ ها معنی جدیدی به اتاق شما می دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می کند. حتی اگر از رنگی که انتخاب کرده اید راضی نبودید می توانید دوباره آن را رنگ کنید.

کاربرد تک رنگی یا مونوکرومیک، نه تنها برای اهالی خانه به زودی یکنواخت و خسته کننده می شود، بلکه چندان چشم نواز هم نیست. با این کار، ساکنان این گونه فضاها، همچنان در بهره بردن از لذت حضور در کنار رنگ های مختلف و همچنین تاثیرات حاصل از آنها محروم می مانند، در حالی که بیشتر رنگ هایی را که هر روزه با آنها در طبیعت مواجه می شویم با تنالیته های مختلف می توانند در جای جای دکوراسیون فضای زندگی ما نیز مورد استفاده قرار گیرند.

از نمونه های کوچک شروع کنید

اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برای شما سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ هایشان را در قوطی های کوچک هم ارائه می دهند. این نمونه ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می شوند.

توصیه های رنگی برای دیوارهای شما

بسته به اینکه شما به کدام رنگ علاقه دارید، می توانید انتخاب مناسبی برای رنگ آمیزی مجدد دیوراهای منزلتان داشته باشید. اما در صورتی که بخواهید پیشنهادهای خوب را در این زمینه بررسی و از میان آنها انتخاب کنید می توان به چند دسته از رنگ های مناسب فضاهای مسکونی اشاره کرد که در عین حال، به سلیقه اغلب افراد نزدیک هستند.

آبی مات، خاکستری تیره و خاکستری روشن در یک دسته از این رنگ های پیشنهادی قرار می گیرند. این ترکیب رنگ اغلب مورد علاقه افرادی است که خواهان خلق فضایی آرام و دلنشین در منزل خود هستند.

در دسته دیگر، می توان به ترکیب زیبایی از سبز لجنی، زیتونی و توسی اشاره کرد. با انتخاب این ترکیب رنگ می توان طبیعت را به محیط خانه آورد. ترکیب رنگ های جگری، توسی و قرمز هم، ترکیب زیبایی برای فضاهای مسکونی و کسانی که به این رنگ ها علاقه دارند محسوب می شود. این ترکیب رنگ اغلب برای افراد علاقه مند به رنگ های گرم توصیه می شود.

ترکیب رنگ های طلایی، کرم و شیری هم برای خلق فضایی شاد و زنده و روشن توصیه می شود.

منبع مقاله : آشنایی با دکوراسیون وسایل  و چگونه یک مبلمان خوب انتخاب کنیم؟(1)

کلمات کلیدی :  دکوراسیون داخلی 

نکاتی در ارتباط با موضوع عمل گونه، راه ها انجام این عمل و عوارض بعد از جراحی آن

 عنوان : موردهای در زمینه کاشت گونه، راه ها اجرا کاشت گونه و عوارض پس از این عمل

 

موقعی که تماشایش می کنی گویا 2 گردو بزرگ را داخل هر 2 لپش گذاشته و دارد با تو صحبت میکند. در هر حالتی سعی می کنی که به آن 2 برجستگی که تقارن صورتش را خراب کرده است توجه نکنی، نمی شود.

اگر زمانی در کشاکش جنگ جهانی اول، جراحی زیبایی برای ترمیم صورت سوخته و آسیب دیده سربازان به کار گرفته می شد تا شاید مرهم اندکی باشد بر جای زخم خشم، نفرت و گلوله، اما امروز به قدری این شاخه جراحی پیشرفت کرده است که به متخصصان این امکان را می دهد متقاضیان را به هر شکلی که دوست دارند دربیاورند.

 

امروز جراحی گونه، یا همان کاشت گونه، یکی از روش های محبوب جوانان، بخصوص خانم های جوان در سراسر دنیاست اما آیا این روش تنها با هدف زیبایی انجام می شود یا فایده درمانی هم دارد؟ چرا افراد هزینه می کنند تا گونه هایشان را برجسته کنند؟ سعی می کنیم با کمک دکتر علی بیات شهبازی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران به این پرسش ها پاسخ دهیم.

بعضی از روان شناسان معتقدند بیشتر کسانی که برای گونه گذاری و عمل های زیبایی به مراکز جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می کنند دارای کمبود اعتماد به نفس هستند.

معمولا این افراد خود را زیبا نمی بینند و با وجود این که اطرافیان و خانواده شان در صورت و گونه آنها هیچ مشکلی نمی بینند، اما خودشان همیشه اضطراب و استرس دارند و به هیچ وجه قبول نمی کنند مشکلی ندارند البته گاهی مشکل جدی تر از این حرف هاست و افراد، دارای اختلال های روانی هستند که در این مواقع جراحان زیبایی باید بشدت مراقب باشند و قبل از عمل حتما آنها را به روان شناس یا روانپزشک ارجاع دهند.

اما متخصصان جراحی زیبایی انگیزه های دیگری را نیز برای این عمل مطرح می کنند. معمولا برجسته کردن گونه دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آنها ضعیف تربودن گونه نسبت به سایر اجزای صورت است؛ برای مثال ممکن است فردی در گونه هایش نسبت به برجستگی کره چشم یا کل صورت دارای یک ضعف بافتی باشد. این مشکلات می تواند دلیل ژنتیکی و مادرزادی داشته باشد.

همچنین بعضی از افرادی که کل صورتشان در اثر افزایش سن لاغر می شود و با کاهش زیاد چربی صورت، حالت شادابی و پری پوست شان از بین می رود برای گونه گذاری مراجعه می کنند.

بعضی ها نیز که گونه هایشان در اثر شکستگی یا تصادف حالت طبیعی خود را از دست داده و صورتشان شکل نازیبایی پیدا کرده است، نیاز به پروتز گونه معمولا یکطرفه دارند.بعضی های دیگر نیز به صورت مادرزادی دچار مشکلاتی هستند که نیاز به گونه گذاری دارند؛ برای مثال فردی صورت کشیده ای دارد، ولی اجزای صورتش کاملا نامتناسب و بدشکل است.گاهی تناسب طبیعی صورت که به صورت معمول در بیشتر افراد وجود دارد، در بعضی ها دیده نمی شود بنابراین افرادی که این تناسب اجزای صورت را ندارند نیز خواهان تغییراتی در گونه هایشان هستند.

بهترین روش گونه گذاری

دلایل مختلفی برای گذاشتن گونه وجود دارد، به همین دلیل روش ها و راهکارهای مختلفی نیز برای گونه گذاری ایجاد شده است؛ برای مثال: برای فردی که صورت لاغر با چین و چروک زیادی دارد، اولین راه تزریق چربی است. در این موارد چربی از بافت بدن گرفته و به تمام صورت تزریق می شود، این کار باعث شادابی پوست و برطرف شدن چروک های صورت می شود و همچنین می تواند حجم گونه را نیز جبران کند.

 عوارض تزریق چربی

در تزریق چربی از یک پرکننده به عنوان فیلر استفاده می شود، اما تزریق چربی با مشکلاتی همراه است و این امکان وجود دارد که چند بار این عمل برای فرد تکرار شود، همچنین عمل تزریق چربی طولانی است. در این روش چربی از بدن خود فرد گرفته شده و به صورتش تزریق می شود.

این چربی ها معمولا از قسمت های زیر ناف گرفته می شود. در حقیقت، چربی از ناحیه کم خون به ناحیه پرخون منتقل می شود.نکته مهم این است که ۳۰ تا ۴۰ درصد چربی تزریق شده به صورت، جذب بدن شده و بقیه آن به عنوان گونه در صورت فرد برجای می مــاند، به همین دلیل در بیشتر مواقع بیش از حد نیاز، چربی به صورت تزریق می شود.

 جنس پروتزها

پروتزها اغلب از ماده ای به نام سیلیکون ساخته می شود که ضرر عمده ای برای بدن ندارد و سال ها بدون عارضه در محل باقی می ماند. پروتز گونه را به دو طریق می توان روی استخوان گونه قرار داد؛ از راه داخل دهان یا پلک تحتانی.

 عوارض گونه گذاری

عمل جراحی گونه گذاری با پروتز احتمال دارد مسائلی مانند خون آمدن محل جراحی، خون مرده شدن، تکان خوردن پروتز و چرک به وجود آورد که جدا از عفونت به طور معمول بقیه موارد می توان رفع کرد.در صورت چرک نیز پروتز باید هرچه سریع تر بیرون آورده شود و در مواقع مورد نیاز چند وقت بعد مجدد عمل را تکرار کرد. کاشت گونه را میتوانیم در آقا و خانم بعد از بعد از هجده سال کار گذاشت، اما به طور کلی حد سنی خاصی ندارد.

عمل بینی -  کاشت مو -  عمل بینی

شناختن پروتز و انواع پروتز و شناختن مواد تشکیل دهنده پروتز و نحوه استفاده از پروتز

عنوان : شناختن پروتز و اقسام پروتز و آشنا شدن با جنس پروتز و موقعیت استفاده از پروتز

آشنایی با پروتز                             2093 4

پروتز به معنی عضو مصنوعی است که به جای اندام قطع شده می شود. این پروتزها در برخی موارد برای برطرف کردن عیب اندام مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا کسانی که پای خود را از هر قسمتی از دست داده باشند، می توانند از این پروتزها استفاده کنند. دسته دیگر، پروتزهایی هستند که برای بهبود ظاهر و کنترل روند پیری مورد استفاده قرار می گیرد، مانند پروتزهای ناحیه گونه، چانه و…

انواع پروتز :

پروتزها بر حسب جایگاه مورد استفاده شان به ۲ دسته، پروتزهای خارجی و پروتزهای داخلی تقسیم می شود.

۱- انواع خارجی پروتزها مانند: پروتز پا، انگشت یا گوش که به شکل عضو از دست رفته ساخته شده و به کار می رود.

۲- انواع داخلی پروتز که به ۲ منظور استفاده می شود.

الف) ایجاد تقارن یا بازسازی: در مواردی که به دلایلی از جمله به دنبال تروما یا جراحی، یک برجستگی طبیعی در بخشی از صورت مانند گونه یا چانه از دست رفته باشد یا اصلاح عدم تقارن های مادرزادی.

ب) افزایش برجستگی های موجود برای زیبایی بیشتر

از گذشته های دور بشر از مواد مختلف از جمله پارافین برای افزایش برجستگی ها و زیبایی بیشتر استفاده می کرد اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، مواد جدیدی به جامعه پزشکی معرفی شده است.

2093 15

جنس پروتز:

امروزه برای Augmentation یا افزایش برجستگی در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، تنه و اندام ها از موادی به اصطلاح Blo Compatible یا سازگار با بدن استفاده می شود. این مواد از نظر واکنش بافتی خنثی هستند به این معنا که سیستم ایمنی بدن با آنها به عنوان جسم خارجی برخورد نکرده و در صدد دفع آنها برنمی آید.از طرفی بدن توانایی آنزیمی برای از بین بردن آنها را نداشته، در نتیجه این پروتزها اندازه، حجم و شکل خود را با گذشت زمان حفظ خواهند کرد. شایع ترین مادهای که برای ساخت پروتزهای داخلی به کار می رود، سیلیکون است البته از مواد دیگری مانند PTFE (کورتکس) ،پلیاتیلن یا مواد آکریلیک هم برای این منظور استفاده می شود که همه اینها را مواد آلوپلاستیک می نامند.

فاکتورهای انتخاب پروتز:

مهمترین فاکتور در ارزیابی قبل از جراحی برای تعیین شکل و اندازه پروتز، انجام معاینه بالینی دقیق بیمار است.جراحی که در زمینه کارگزاری پروتز فعالیت می کند باید اندازه های آنتروپومتریک افراد نرمال و نسبت های canon (در مورد صورت) را دقیقا بداند؛ سپس بر اساس ۳فاکتور، اندازه و شکل پروتز را تعیین کند:

اندازه های فعلی بیمار

قضاوت جراح پلاستیک

درخواست و علاقه بیمار


جایگاه مورد استفاده پروتزها:


در ناحیه صورت از پروتز بیشتر برای برجسته سازی چانه یا رفع گودی دو طرف چانه یا هر ۲ حالت فوق استفاده می شود و در مرتبه بعدی پروتز گونه قرار دارد؛ این موارد دارای اشکال و اندازه های متفاوتی هستند که بر اساس معیارهای بالا، شکل و اندازه مناسب انتخاب می شود.برای نواحی پیشانی، لبه فوقانی و تحتانی اوربیت، لبه تحتانی و زاویه فک تحتانی و لب هم پروتز وجود دارد. در ناحیه تنه بیشتر از پروتز به منظور برجسته سازی سینه ها استفاده می شود که ۲ شکل کروی و قطره اشکی (آناتومیکال) دارد.

در مواردی که هدف، افزایش حجم سینه باشد از نوع کروی استفاده می شود ولی در مواردی که نیاز به شکل دهی سینه هم وجود دارد، بیشتر از نوع قطره اشکی استفاده خواهد شد. در اندام ها از پروتز برای نواحی باسن و ساق پا استفاده می شود. در ناحیه باسن بر اساس ارزیابی وضعیت بیمار می توان از انواع کروی یا آناتومیکال استفاده کرد. در بخش ساق پا از پروتز بیشتر جهت به وجود آوردن بلندی خلفی استعمال می شود. جدیدا پروتزهای پلاستیکی با توان بریده شدن عرضه شده است که از آنها برای برآمده کردن نواحی متعدد می شود استفاده کرد و بنا بر فرم و سایز نیاز است می توان پروتزها را برید.

 کاشت مو -  کاشت مو -  کاشت مو

عارضه های مهم و خیلی خطرناک جراحی بینی


عنوان : علائم مهم و خیلی خطرناک عمل دماغ

1ـ تصحیح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل بینی : چنانچه قبل از جراحی، بزرگ بودن شاخک‌های دماغ یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به این‌که بینی با عمل زیبایی معمولا کوچک‌تر می‌شود، چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع‌تر شد این مانع به ظاهر بی‌اهمیت باعث عوارض مهم و بسیار وحشتناک می‌شود.


۲ـ تورم مخاط داخل بینی:
چنانچه به دلیل سینوزیت مزمن یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد، ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.






۳ ـ چسبندگی‌های داخل بینی:اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند، باعث زخمی‌شدن مخاط بینی می‌شود. اگر مخاط زخمی‌شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند هنگام ترمیم به یکدیگر می‌چسبند و راه داخل بینی را تنگ می‌کنند.



۴ ـ تنگ کردن بیش از حد سوراخ‌های بینی.

۵ ـ برداشتن بیش از اندازه از غضروف‌های نوک بینی:
این امر منجر به تنگی مدخل بینی می‌شود.

اگر جراح بینی از تجربه کافی برخوردار نباشد، علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی، این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی درآید. این شکل‌های نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:

غیرقرینه بودن سوراخ‌های بینی

اگر به سوراخ‌های بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولا ۲ سوراخ بینی دقیقا عین هم نیستند، اما فردی که عمل می‌کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخ‌ها کاملا قرینه باشند. جراح طی عمل باید تلاش کند که میزان غیرقرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آن را اصلاح کند.

کاهش حس بویایی

پایانه‌های اعصاب بویایی در سقف حفره داخل بینی قرار گرفته‌اند. این ناحیه طی عمل بینی معمولا دستکاری نمی‌شود، بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد، مگر در ۲ حالت:

حالت اول: این‌که فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی‌ نیز قرار گرفته باشد. با توجه به این‌که ممکن است پولیپ‌ها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند، برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانه‌های بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد، بهتر است ابتدا در یک عمل مجزا پولیپ‌ها برداشته شوند و سپس با فاصله چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.

حالت دوم: اگر به علل که قبلا گفته شد شخصی یر اثر جراحی زیبایی دماغ به حالتی گرفتار بسته شدن بینی شود به همان
آن اندازه نیز گرفتار نزول حس بویایی می‌شود، چون برای این‌که بتوانیم بویی را حس کنیم حتما باید اجزای ریز فرار آن ماده بتوانند از راه دماغ خود را به جایگاه های عصب های بویایی برسانند. چنانچه دماغ مسدود باشد این مولکول‌ها قادر نیستند وارد دماغ شوند تا بتوانند عصب های بو را تحریک کنند.


















 کاشت مو -  کاشت مو -  عمل بینی