آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

روشهای خرید درست کابینت در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

عنوان:ترفندهای تهیه به جا کابینت در چینش  آشپزخانه

 این مقاله در مورد انتخاب کابینت فلزی می باشد.

این روزها طرفدارانMDF بسیار بیشتر از کابینت های فلزی است.شاید بازار پررونق را باید مدیون ظاهر مدرنی دانست که این مدل کابینت به آشپزخانه شما می دهند.البته این را هم نباید از قلم انداخت که  جنس مرغوب MDF  در برابر آتش، رطوبت، مواد شیمیایی و باکتری بسیار مقاوم است. سبکی، قابلیت اجرای طرح های خلاقانه، که نتیجه ی عدم محدودیت در اشکال و ابعاد موجود است را هم به این مزایا اضافه کنید.کابینت های فلزی ازورق آهن سفید یعنی همان گالوانیزه 60 صدم ساخته میشوند. صرفنظرازقیمت پایین این کابینتها،لبه های تیزدرها و ورقه ای فلزی خشن به کاررفته درآن مشکل ساز هستند.

 رنگ این کابینت ها پس ازمدتی پوسته پوسته وکنده میشود. بازوبسته کردن درهای آن پرسروصدا است. همچنین دربرخی مواقع امکان برق گرفتگی به علت اتصالی سیمهای برق وجود دارد.. اگرکابینتهای شما در چیدمان آشپزخانه فلزی باشد حتما میدانید که آنها پس ازچند سال دچار پوسیدگی می شوند پوسیدگی های جزیی را بتراشید تا برطرف شوند وآن قسمت را با محلول ضدزنگ بپوشانید و سپس رنگ بزنید درضمن میتوان مشکل ریزش رنگ کابینت بدنه فلزی را با استفاده ازرنگ استاتیک برطرف کرد.

اگر می خواهید از MDFاستفاده کنید باید بدانید که نگهداری آن دقت بیشتری میطلبد.هیچوقت نباید کابینت های MDF را با آب بشویید.حتی اگر فروشنده به شما گفت کابینت شما ضدآب است.MDFمقاوم به آب وجود  ندارد. فقط درجه مقاومت آنها در برابر رطوبت متفاوت است.برای تمیز کردن آنها از دستمال نمدار و یک شوینده ی ملایم استفاده کنید.چیزی کهMDF را کمی برای سلامتی خطرناک می کند فرمالدیید به کار رفته در رزینی است که ذرات چوب را به یکدیگر می چسباندکه طبق استانداردهای تعریف شده باید به مقدار کم استفاده شود.(فرمالدیید ماده ای به شکل گاز یا مایع و بدون رنگ همراه با بوی تند شبیه به بوی ادویه جات است) فرمالدیید موجب اختلالات دستگاه تنفسی، بروز آسم، سرطان بینی و یا سرطان های دیگر در افرادی که با این ماده تماس دارند، می شود. این ماده در صورتی که روی پوست دست و صورت بریزد موجب خوردگی و آسیب شدید به پوست می شود.اما با وجود این ویژگی های نگران کننده ی فرمالدیید،مقدار آن در ساخت ام دی اف به اندازه ای نیست که باعث نگرانی زیادی شود. اما بخار شدن فرمالدیید به کار رفته در آن می تواند هوای خانه را آلوده کند و موجب اختلالات تنفسی به خصوص در کودکان شود که البته برای پوشاندن سطح آن از لایه هایی که معمولا از جنس پلی وینیل هستند استفاده می کنند.

راه به صرفه تر هم از نظر قیمت و هم داشتن بهترین کیفیت ترکیب گزینه های انتخابی موجود با هم است! کابینت های رایج در بازار از انواع بدنه و در فلزی، بدنه فلزی و در لترونی، بدنه فلزی و در MDF ، بدنه لترون و در MDF، بدنه MDF و در MDF، و در MDF و در پروفیل هستند که برای طراحی آشپزخانه به کار میرود.یک راه دیگر برای طراحی دکوراسیون داخلی صرفه این است که  برای کابینت‌های د‌یواری، که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۷۰ سانتیمتر است، از کابینت‌های لترونی (د‌ر ایران به نئوپان‌هایی که توسط لترون روکش می‌شوند‌، لترون گفته می‌شود‌) استفاد‌ه کنیم‌ و برای کابینت‌های زمینی که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۹۰ سانتیمتر است، ازMDF‎یا فلز که جنس مقاوم‌تری د‌ر برابر رطوبت د‌ارند‌، بهره گرفت.همچنین می توانید از کابینت هایی استفاده کنید که اسکلت فلزی و درهای MDFدارند

در این مقاله اشاره ای به دکوراسیون شده است.

مسافرت به کوالالامپور و تماشا کردن دیدنی های شهر شهر دبی

عنوان : آشنایی با مسافرخانه های ارزان و ایرانی در کوالالامپور و آشنایی مکان های زیبا کوالالامپور

هر ساله افراد بسیاری برای دیدن زیبایی های مالزی با تور مالزی به این کشور سفر می کنند.

دبی، با معماری های بسیار زیبا و ویژه، خطوط هوایی فوق العاده، منظره های هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برخلاف شایعه های موجود در مورد این شهر، دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن قابل لمس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند.

در دبی سرگرمی ها و زیبایی های مختلفی وجود دارد از جمله می توان به خط متروی آن که با سرعت در آسمان حرکت می کند، پاساژهای بسیار بزرگ و مجلل و پیست اسکی سرپوشیده اشاره کرد. تماشای غروب آفتاب سوار بر شتر با استشمام هوای پاک سوار بر لنچ های عربی از سرگرمی های دوست داشتنی این شهر هستند.

از دیگر جاذبه های دبی باید به مسجد جمیرا، خانه شیخ سعید، پارک خور، برج خلیفه، موزه دبی، پالم جمیرا، برج العرب و پارک آبی اشاره کرد.

زمان های سفر به دبی
دبی در بیشتر روزهای سال، گرم و شرجی است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر بین ماه های آبان تا اسفند است. در این ماه ها هوا معتدل است.

 اگر برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر می کنید، فصل بهار و پاییز بهترین فصل ها هستند. در این هوا می توانید حمام آفتاب بگیرید و شب ها هم در رستوران ها، پاساژها و کافه های این شهر که همگی سیستم تهویه هوا دارند، گشت بزنید و تفریح کنید.

ارزان ترین تورهای مسافرتی دبی برای فصل تابستان است. تابستان دبی بسیار گرم است و دمای هوا بین ماه های خرداد تا شهریور بین 24 تا 40 درجه سانتی گراد است.

راه های سفر به دبی
خطوط هوایی ایران و امارات هر روزه به این شهر پرواز دارند. زمان پرواز این مسیر حدود یک ساعت و 45 دقیقه است.

بهترین گزینه برای رفتن به داخل شهر از فرودگاه بین المللی این شهر استفاده از تاکسی است البته اگر تور شما حمل و نقل رایگان نداشته باشد. در کنار همه تاکسی هایی که در ورودی ازدحام کرده اند، بهترین سرویس تاکسی که به طور رسمی اجازه کار از فرودگاه دبی را دارد، DTC است.

کرایه تاکسی های کوچک که تاکسی متر دارند برای هر کیلومتر 20 درهم، ماشین های بزرگ تر، 25 درهم است. کرایه تاکسی از فرودگاه به مقصد دیره حدود 35 درهم، به مقصد بور دبی یا بزرگراه شیخ زاید حدود 35 تا 70 درهم و به مقصد جمیرا حدود 45 تا 80 درهم هزینه دارد. کرایه های تاکسی با توجه به اینکه در چه ساعتی از شبانه روز باشید، وضعیت جاده و توقف های شما قابل تغییر است.

 از دیگر وسایل حمل و نقل می توان به خط مترو دبی و اتوبوس فرودگاه دبی اشاره کرد. با اینکه این وسایل ارزان تر از تاکسی هستند اما به راحتی آن نیستند. مخصوصا اگر ساک ها و چمدان های بزرگ و سنگین داشته باشید.

خط اتوبوس فرودگاه دبی در همه ایستگاه ها توقف دارد. این اتوبوس ها با سیستم تهویه هوا، بیشتر در مناطقی ایستگاه دارند که هتل های درجه متوسط و آپارتمان ها قرار گرفته اند. بنابراین برای آنها که در هتل های 4 یا 5 ستاره اقامت دارند، استفاده از اتوبوس راه حل مناسبی نیست.

اگر در هتل ارزان قیمت دیره اقامت دارید، خط 401 به میدان اتحاد، خیابان بانیاس، ایستگاه های اتوبوس ال سبخا و دیره می رود. در حالیکه خط شماره 402 اتوبوس ها از مرکز شهر دیره به کرمه، المنخول و بور دبی می رود.

گشت و گذار در شهر
وسیله حمل و نقل عمومی: همه حمل و نقل های عمومی در شهر دبی تحت نظارت دولت است. این سیستم که با تلفن 800 9090 به طور 24 ساعته پاسخگوست، همه اطلاعات زمان بندی حرکت وسایل نقلیه عمومی و کرایه های آنان را در وب سایت خود ارائه می کند. بهترین مسیر برای مسافرت های داخل شهری به منظور خرید و گشت زدن در پاساژها، استفاده از مترو دبی است. مترو در بیشتر پاساژهای بزرگ همچون مرکز خرید دبی ایستگاه دارد. هزینه های مترو از 2 تا 6 درهم است. مسافران می توانند با مترو، در مدت زمان یک روز همه جای دبی را با 14 درهم بگردند.

اتوبوس های تهویه دار، 79 ایستگاه در سرتاسر شهر دبی دارند. البته به ندرت اتفاق می افتد که گردشگران از اتوبوس برای سفرهای داخل شهری استفاده کنند. اما بهترین خط اتوبوس، جاده ساحل جمیرا است که اطلاعات ساعت حرکت اتوبوس و نقشه مسیر آن را به صورت آنلاین می توان پیدا کرد. باید توجه داشته باشید که اتوبوس های این شهر نیز همچون ایران دو بخش جداگانه مردانه و زنانه دارد و خانم ها باید در قسمت زنانه در جلوی اتوبوس سوار شوند.

قایق های چوبی عربی، هر 5 تا 7 دقیقه در رودخانه دبی، بین دیره و بور دبی در  حرکت هستند. این قایق ها هر روز از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعالیت دارند. هزینه این قایق ها که یک درهم است را باید به ناخدای آن پرداخت کنید. این قایق ها به محض پر شدن حرکت می کنند.

گردشگران می توانند لنچ های عربی را به طور شخصی کرایه کنند. هزینه کرایه آن از همه ایستگاه ها برای هر ساعت یکصد درهم  است.

تاکسی: موسسه تاکس دبی (DTC)، معتبرترین تاکسیرانی دبی است. همه تاکسی های این موسسه، تاکسی متر دارند. در همه پاساژها و مراکز خرید ایستگاه تاکسی وجود دارد. هزینه تاکسی برای هر کیلومتر در خلال ساعت های 6 صبح تا 10 شب 6 درهم، از 10 شب تا 6 صبح، 7 درهم است. اگر در ساعات شلوغی بیرون بودید و نتوانستید تاکسی پیدا کنید به نزدیک ترین هتل بروید در آنجا ایستگاه تاکسی وجود دارد. حتی نگهبان درب ورودی هتل نیز می تواند با تاکسیرانی تماس و برای شما تاکسی بگیرد.

اگر از این سر شهر برای آن سر شهر تاکسی بگیرید، حدود 80 درهم برای شما هزینه خواهد داشت. با 20 درهم هم می توانید یک دور کوتاه در سطح شهر بزنید.

کرایه اتومبیل: مسافرانی که برای کسب و کار به امارات سفر کرده اند و قصد دیدن شهرهای دیگر به غیر از دبی را دارند، اصولا از همان فرودگاه برای خود اتومبیل کرایه می کنند. در این مراکز خودروهای متنوعی وجود دارند اما بهترین روش برای کرایه خودرو، رزرو آنها به صورت آنلاین است. برای استفاده از این اتومبیل ها حتما باید گواهی نامه بین المللی داشته باشید.

بیشتر موسسه های کرایه اتومبیل در هتل های 5 ستاره و دیگر نقاط شهر دفتر دارند.

البته لازم است بدانید، امارات بیشترین آمار مرگ جاده ای در اثر تصادف را در جهان دارد. راننده ها اصولا قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند و بی اعتنا با قوانین رانندگی می کنند. ترافیک دبی بین ساعت های 8 تا 9:30 صبح (که کارمندان سرکار می روند) و 12 ظهر تا 2 بعدازظهر (موقع ناهار)، ساعت های 4 تا 6:30 بعدازظهر (ساعات برگشت کارمندان به خانه) و 8 تا 9 شب در روزهای پنج شنبه و جمعه (وقتی همه بیرون می روند) بسیار سنگین است.

اگر اتومبیل کرایه کردید، از رانندگی هنگام طوفان شن یا بارندگی خودداری کنید زیرا دید کافی نخواهید داشت و جاده ها لغزنده هستند. هنگام رانندگی مراقب شترها در بزرگراه ها باشید. البته صرف نظر از خطرات رانندگی در جاده، سفرهای جاده ای از دبی به روستای العین بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

دانستنی های لازم پیش از سفر
خدمات اورژانس: برای ارتباط با پلیس، 999 و برای آتش نشانی نیز 997 را شماره گیری کنید.
سازمان گردشگری دبی: در همه پاساژهای دبی کیوسک دارد.
واحد پول: درهم است که به صورت Dh یا AED نوشته می شود.
کد تلفن: از خارج از کشور 00971 و از داخل کشور 4 است.
اختلاف ساعت با ایران: نیم ساعت
مدت پرواز: 1:45 دقیقه
قوانین و رسوم محلی
دبی علاوه بر قوانین مدنی، قوانین شرعی نیز دارد که باید حتما رعایت شوند. اسلام جزو اصلی زندگی روزمره مردم دبی است. حتی در قسمت های غربی شده شهر نیز اسلام حرف اول را می زند. مردم دبی نیز در روز 5 بار نماز  اقامه می کنند.







از مساجد، ایستگاه های پلیس، ساختمان های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون است.

شما می توانید با ثبت نام در تور دبی از دیدنی های این شهر لذت ببرید.

مهاجرت به سوئد , مهاجرت به آلمان , مهاجرت به ترکیه , مهاجرت به آلمان , مهاجرت به دانمارک

پسری که با شنیدن جواب نه از علاقه اش دست نکشید!

عنوان: پسری که با شنیدن جواب نه از علاقه اش دست نکشید!

این مقاله درمورد اخبار بازیگران می باشد.

چنگ کان در لباس عروسکی در ایران پسرهایی پیدا می شوند که اگر دختر موردعلاقه شان به خواستگاری آنها جواب منفی بدهد، یکی از گزینه های زیر را انتخاب می کنند:

۱. اسید پاشی
۲.اتاق تمساح ها
۳.آدم ربایی
۴.قتل روی پل مدیریت


آن وقت در چین، پسری به اسم «چنگ کان»، بعد از شنیدن «نه» از دختری به اسم «ژائو»،  بعد از تحقیقات متوجه شده دختر مورد علاقه اش عاشق عروسکی به شکل هویج است، که شخصیت کارتونی یک انیمیشن است.چنگ کانبنابراین پنجاه دست لباس به شکل این عروسک هویجی (که ده هزار پوند برایش آب خورده) تهیه کرده و به تن خود و ۴۹ نفر از دوستانش پوشانده است . چنگ کانسپس این اکیپ جلوی یک فروشگاه یک نمایش موزیکال رقص را برگذار کرد و «چنگ کان» دوباره از «ژائو» خواستگاری کرده و البته موفق شد و همانجا عروس خانم را در آغوش کشید.چنگ کانحال به نظر شما چرا پسرهای ایرانی در این گونه مواقع دست به این نوع ابتکارها نمی زنند؟
الف. چون هویج شدن به اندازه آن چهار گزینه اول، هیجان ندارد
ب. چون در چین، دختر کم است و در ایران زیاد
ج. چون منتظرند «ابتکار چینی» هم به بازار بیاید بروند بخرند

















در این مقاله اشاره ای به جوک ولطیفه شده است.

سبکهای انتخاب کت و شلوار داماد

عنوان: نکات ویژه انتخاب زیباترین حلقه عروسی 

این مفاله درمورد آتلیه عروس می باشد.

آلبوم عروسی پر از عکس های زیبا و به یادماندنی میتواند بهترین خاطره و یادآور روزهای شیرین برای هر عروس و دامادی باشد. آلبوم عروسی و ژست عکس عروس و داماد در آلبوم عروسی اهمیت زیادی دارد. ژست عروس و داماد چگونه باید باشد تا عکس های عروسی مان زیبا باشد ؟ تقریبا این سوالی است که چندین بار در ماه عزیزان با من تماس می گیرند و می پرسند به همین دلیل تصمیم گرفتم در این پست به بررسی این موضوع بپردازم و امیدوارم مورد پسند شما دوستان قرار گیرد
اطمینان دارم برای تمام عزیزان بسیار مهم است که عکس عروسی شان بسیار خاص و زیبا باشد به همین خاطر همه تمایل دارند از قبل برای عکاسی روز عروسی شان آماده باشند یکی از موضوعاتی که می تواند به بهبود و استایل عکس های عروسی کمک شایانی کند اجرای درست ژست (Pose) است اما قسمتی که اکثرا از آن غافل می شوند اجرای طبیعی و انتقال حس در ژست ها است .این نکات در مورد عکاسی عروسی را بخوانید تا سریعتر، هوشمندانه تر، عاقلانه تر و بهتر تصمیم بگیرید.

هر ژست (pose) باید علاوه به تغییر نوع ایستادن و یا حرکت شما ، تغییرات کلی در نوع نگاه شما را نیز به همراه داشته باشد . سعی کنید زمانی که ژستی را میگیرد درون آن حس غرق شوید و با تمام وجودتان آن را انجام دهید . در طول ژست گرفتن (pose) به هیچ چیزی به غیر از حال و هوایی که آن ژست انتقال می دهد فکر نکنید ، وظیفه عکاس حرفه ای راهنمایی و بر طرف کردن مشکلات حس گرفتن شماست که با کمی صبر و حوصله می توان بهترین نتیجه را از آن ژست گرفت.
 عکاسی سنتی عروسی:
عکاسی قبل، هنگام و بعد از جشن عروسی قسمت هایی هستند که آلبوم عروسی را تشکیل می دهند. اکثر عکاسان مجالس عروسی فقط روی همین مراحل مرسوم تمرکز می کنند و برخی می خواهند همین مراحل را با ایده های جدیدی آزمایش کنند.بسیار مهم است که بدانید انتظارتان از یک آلبوم عروسی چیست. از خیلی چیزها قبل و بعد از جشن می توان عکس گرفت. حتی برخی از زوج ها یک روز را بطور جداگانه (غیر از روز جشن عروسی) به عکس گرفتن اختصاص می دهند. تصمیم گیری برای این برنامه مربوط به زوج و عکاس عروسی می شود.

از مجلات عروس ایده بگیرید
یکی از بهترین منابعی که می توانید برای ژست عروس و داماد از آنها ایده بگیرید همین مجلات تخصصی عروس است در سراسر دنیا چاپ می شوند کافی است چند تا از آنها را تهیه کنید و صفحات آن را ورق بزنید و کلی ایده خوب بگیرید . سعی کنید عکس هایی را که دوست داشتید را علامت گذاری کنید و علاوه بر اینکه آن ها را روبه رو آیینه تمرین می کنید به عکاس عروسی تان نیز نشان دهید.


دراین مفاله اشاره ای به انتخاب بهترین آرایشگاه عروس شده است.

اطلاعاتی برای بدست اوردن اقامت ماندگار افراد دارای ویزای تحصیلی کانادا

عنوان: اطلاعات مفیدی که باید پس از پناهندگی کانادا بدانید

این مقاله درمورد راه های گرفتن اقامت کانادا می باشد.

کشور کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته با سطح رفاه بالا به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین می باشد.همچنین این کشور برای جذب نیروهای کار متخصص و حرفه ای برنامه های گوناگونی دارد.این مسئله نشان دهنده این موضوع می باشد که دولت کانادا نیز به دنبال جذب این نیروها و جبران کمبود های خود در زمینه های گوناگون شغلی است.طبق آمار های اعلام شده توسط نهاد های مربوطه این کشور همچنان نیاز زیادی به جذب نیروهای کار در زمینه های پزشکی، بهداشت و پرستاری دارد.برنامه دولت کانادا در این زمینه به صورت جامع و کامل برای سراسر کشور در نظر گرفته شده است تا بتوانند پزشکان متخصص، پرستاران،دندانپزشکان،داروسازان و غیره را جذب کند.این روزها تقریبا تمام شهر ها و استان های کانادا به افرادی که در زمینه مراقبت های بهداشتی و پزشکی تخصص دارند نیاز دارد.در ادامه خلاصه ای از راه های مهاجرت قانونی برای متخصصان حرفه بهداشت آورده شده است.

 کانادا دوره خاصی را در زمینه مهاجرت تجربه می کند. از طرفی نیاز شدید به نیروی انسانی بیش از پیش وجود دارد و از سوی دیگر به دلیل حضور ۹ ساله محافظه کاران ضد مهاجر در قدرت و تلاش آنان برای غیر شفاف و نیز ناکارآمد کردن حداکثری سیستم مهاجرت شاهد نوعی به هم ریختگی و سردرگمی در کلیت سیستم هستیم. با آمدن لیبرالها البته امید می رود که شاهد شرایط بهتری باشیم و مقررات منطقی در این زمینه حاکم شود.

در این مطلب امکانات پیش روی فارغ التحصیلان رشته های حرفه ای مانند پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، صاحبان آزمایشگاههای تشخیص طبی، وکلا، حسابداران، مهندسین مشاور و........ که از آنها به عنوان افراد حرفه ای و یا Professionals یاد می شود در شرایط فعلی یعنی مطابق مقررات موجود در فوریه ۲۰۱۶ برای مهاجرت به کانادا بررسی می کنیم.افراد حرفه ای مورد بحث در این مقاله شامل افرادی هستند که در یکی از رشته های مورد مثال در بالا تحصیل کرده اند و مجوز کار دریافت کرده اند این افراد شخصا مسوول اقدامات حرفه ای خود هستند اگر چه ممکن است در قالب یک مجموعه نیز به کار اشتغال داشته باشند ولی مجوز کار آنها قایم به شخص است و نمایندگی پذیر نیست.

این افراد به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

1.شاغلین جوان و تازه کار : افرادی که به تازگی وارد این مشاغل شده اند و زیر سی سال سن دارند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول خود و سپس فرزندانی است که احتمالا یا هنوز دنیا نیامده اند و یا بسیار کم سن و سالند.

2.شاغلین میان سال و با سابقه: افرادی که سالهاست در این مشاغل کار کرده اند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول ایجاد امکان برای فرزندانی است که معمولا در دهه دوم زندگی خود هستند.

برای مهاجرت به کانادا دو دسته برنامه مهاجرتی وجود دارد :

برنامه های نیروی متخصص شامل برنامه نیروی متخصص فدرال (از مسیر سیستم ورود سریع)، برنامه نیروی متخصص کبک و نیز برنامه های جسته و گریخته نیروی متخصص استانی. این برنامه ها در شرایطی ممکن است برای دسته اول مناسب باشد.
برنامه های تجاری موجود شامل برنامه نیروی متخصص کبک، برنامه کارآفرینی کبک و برنامه های تجاری استانی که این برنامه ها بیشتر مناسب دسته دوم خواهد بود.

برنامه های نیروی متخصص : زمانی بود که عملا همه افراد حرفه ای امکان اقدام در برنامه های نیروی متخصص را داشتند و بدون هر گونه مانعی نیز پذیرفته می شدند این روند دست کم در مورد برخی از این رشته ها تا پایان سال ۲۰۱۴ به خوبی برقرار بود کافی بود همت می کردند نمره زبانی به دست می آوردند و آنگاه پزشک یا حسابدار و یا ..... با هزینه اندکی امکان مهاجرت داشت. این روزها البته شرایط مانند قبل نیست. برای برنامه فدرال باید از سیستم ورود سریع اقدام کنید.در این برنامه افراد پروفایل می سازند و منتظر دریافت دعوتنامه از دولت فدرال می شوند این دعوتنامه البته بدون داشتن پیشنهاد شغل و یا مورد علاقه قرار گرفتن از سوی یکی از استانها شانس زیادی برای صدور ندارد به این ترتیب اگرچه پزشک و یا دندانپزشک و یا وکیل دادگستری امکان باز کردن پروفایل دارد ولی شانس چندانی ندارد. چرا؟

صدور پیشنهاد شغل از طرف کارفرمای کانادایی برای این افراد نشدنی است چرا که این افراد برای کار در کانادا نیازمند دریافت مجوزهای مربوطه اند یعنی وکیل باید به عضویت کانون وکلا در آید و پزشک باید در سیستم پزشکی این سامانه شناخته شود. برای این داستان اولا باید اقامت داشت و ثانیا باید همه مسیر چندساله و پر فراز و نشیب آنرا طی کرد. هیچ کارفرمایی نمی تواند به پزشک بدون مجوز کار، پیشنهاد شغل بدهد اگر هم بدهد معتبر نیست پس عملا این راه بسته است فرقی نمی کند حسابدار باشید، وکیل باشید یا پزشک. این افراد دقیقا به همین دلیل شانسی برای مورد توجه قرار گرفتن از سوی استانها هم ندارند.تنها در حالتی ممکن است در سیستم فدرال شانسی داشته باشند که سطح بالایی از زبان بدانند به گونه ای که تمام امتیاز زبان را بگیرند سن زیر سی سال داشته باشند خواهر و برادری هم در کانادا منتظرشان باشد و عملا امتیازی بالاتر از ۴۵۰ در سیستم ورود سریع بدون پیشنهاد شغل کسب کنند. در این صورت با توجه به روند انتخاب افراد که معمولا کف امتیاز انتخاب شوندگان در همین حوالی است شانسی برای انتخاب خواهند داشت.مهاجرت پرستاران و پزشکان به کانادا

برنامه نیروی متخصص کبک هم که باز است و باز نیست به فرض اینکه مشکل ثبت پرونده و داستانهای تمام نشدنی کبک را ندیده بگیریم محدودیتی برای اقدام نیست اما این افراد تنها زمانی شانس قبولی دارند که زبان فرانسه بسیار عالی بدانند و دست کم مدرک زبان b2 داشته باشند و از سوی دیگر سنشان زیر ۳۵ سال باشد و اگر همسر دارند او نیز شرایط مناسبی داشته باشد. این شرایط به ندرت ممکن است در گروه های شغلی مورد اشاره ما جمع شود. برنامه های استانی نیروی متخصص نیز عملا بی خاصیتند و کمکی به این گروه نمی کند و نامشان را نمی توان امکان گذاشت. این برنامه ها مقطعی و معمولا مختص فارغ التحصیلان و یا ساکنین آن استانهاست و شرط پیسنهاد شغل نیز نیاز اولیه آنهاست.به طور خلاصه می توان گفت برنامه نیروی متخصص برای جوانان تازه کاری که تلاش زیادی در زبان آموزی داشته اند ممکن است راه حل مفیدی باشد به خصوص که معمولا هنوز توان مالی اقدام تجاری را ندارند.

درمورد برنامه های تجاری:افراد حرفه ای موضوع بحث ما بیشتر دسته دوم هستند یعنی شاغلین میان سال و با سابقه که معمولا در کار خود حرفه ای هستند و چه بسا کارمندانی را نیز در دفتر خود به کار گرفته اند. بسیاری از آنها در طول سالیان کار اندوخته ای نیز دارند و به اندازه کافی دارایی دارند و هدف اولیه برای اقدام نیز ایجاد فرصت برای فرزندانشان است. این دسته گاهی اصلا قصد ماندن در خارج از کشور را ندارند و مایلند فرزندان را مستقر کنند و خود در رفت و آمد باشند.

برنامه های تجاری برای این دسته از افراد ممکن است کار آمد باشد اما مهم است که بدانیم کدام برنامه و چگونه؟ برنامه های تجاری دست کم در زمان حال در میان برنامه های فدرال وجود ندارد. برنامه سرمایه گذاری کبک و برنامه های کارآفرینی کبک و دیگر استانها نظیر بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ....

دقت کنید تنها برنامه سرمایه گذاری، برنامه کبک است و برنامه های استانهای دیگر به غلط در بازار ایران به عنوان سرمایه گذاری خوانده می شوند این برنامه ها، برنامه های کارآفرینی هستند یعنی لازمه آنها ایجاد یک کسب و کار و اداره آن زیر شرایط معینی است ضمن اینکه این روزها در اکثر آنها ویزای اقامتی در کار نیست و باید با ویزای کار بروید و دو سال بیزنس کنید تا شاید واجد شرایط اقدام برای اقامت شوید. کبک نیز برنامه کارآفرینی دارد که هنوز اعلام بازگشایی برای سال ۲۰۱۶ نشده است. در همه این برنامه ها یعنی سرمایه گذاری کبک و انواع کارآفرینی استانی مدیریت شرط لازم برای اقدام است و متقاضی باید اثبات کند که دست کم دو سال مدیر بوده است.

نکته ای که بسیاری از شرکتهای مهاجرتی به آن توجه ندارند و به این دسته از شاغلین حرفه ای مشاوره غلط می دهند این است که تعریف مدیریت در برنامه های تجاری استانی و همینطور کارآفرینی کبک درمورد پزشکان، دندانپزشکان و ...... صدق نمی کند. ضمن اینکه الزام به راه اندازی بیزنس در کانادا نیز با توجه به جنس کار این افراد عملا بی وجه است.تنها برنامه ای که تعریفش از مدیریت شامل مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، وکالت، صاحبان کلینیکهای روانشاسی، صاحبان دفاتر حسابداری، صاحبان دفاتر مهندسی مشاور و این قبیل افراد می شود برنامه سرمایه گذاری کبک است. و عملا اقدام در برنامه های پیش گفته اتلاف وقت و پول شماست. علاوه بر این در برنامه سرمایه گذاری کبک که اتفاقا به راحتی افراد حرفه ای را می پذیرند هیچ تعهدی برای ایجاد شغل و یا هر گونه اقدام ویژه پس از مهاجرت به کانادا ندارید و اقامت دایم بدون شرط کانادا را دریافت می کنید. از این جهت متقاضی پس از مستقفر کردن خانواده براحتی می تواند زندگی خود را به گونه ای که هم کسب و کار خود در ایران را حفظ کند و هم وضعیت اقامتی خود و خانواده را تثبیت کند تنظیم کند.

دراین مقاله اشاره ی به مهاجرت به کانادا شده است.