آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

تاثیر شگفت انگیز نورپردازی در دکوراسیون منزل

عنوان: تاثیر شگفت انگیز شیشه های دکوراتیو در دکوراسیون منزل

این مقاله در مورد  انتخاب پرده اتاق خواب بسیار زیبا می باشد

نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل تنوع و جذابیت ایجاد میکند و نحوه نورپردازی در دکوراسیون منزل اهمیت زیادی دارد. یکی از ارکان مهمی که در طراحی داخلی اهمیت دارد، توجه به اصول و ضوابط نورپردازی است، نورپردازی مناسب تاثیر ویژه ای بر رفتار و عملکرد هر فرد و آرامش روحی و روانی وی دارد. تاثیر یک نورپردازی خاص در فضای نشیمن کمتر از یک دست مبلمان راحت نیست و به همان اندازه در فضای شما جلوه گری می کند، بنابراین توجه به نورپردازی در فضای نشیمن بسیار مهم است، حتی این نورپردازی می تواند فراتر از هالوژن ها و ال ای دی های معمولی باشد و یک طراحی خاص و هماهنگ با نوع فضای نشیمن شما باشد.

اگر فضای خانه ی شما دید و پنجره ی زیبایی به حیاط و فضای سبز بیرونی دارد پس از نورپردازی فضای سبز خود غافل نشوید، یک نورپردازی مناسب در حیاط می تواند تاثیر بی نظیری برای محیط داخلی شما نیز داشته باشد.

سیستم های روشنایی باید به گونه ای انتخاب شوند که توزیع روشنی مورد نیاز را ایجاد کنند. این به این معنی است که در مورد آویز یا چراغ هایی که روی سطوح نصب می شوند، در دفاتر کار و اماکن، حداقل ۳۰ درصد نور منتشره باید به طرف بدن باشد. در این صورت می توان از کافی بودن روشنی سقف اطمینان حاصل کرد.

ترتیب قرارگیری چراغ ها به منظور نیل به توزیع روشنی دلخواه لازم است به گونه ای باشد که نور کافی به قسمت های بالایی دیوارها و سقف برسد.
این امر عموماً نیاز به یک طرح قرارگیری چراغ ها در فواصل یکنواخت دارد تا به این ترتیب شدت روشنایی مورد نیاز در صفحه مربوط به ناحیه تامین روشنایی حاصل شود. در حالی که ترتیب قرارگیری به صورتی است که فواصل بین چراغ ها از مقدار حداکثر نسبت به فاصله به ارتفاع نصب تجاوز نمی کند و فاصله از دیوارها نصف این فاصله است.

وقتی صحبت از نورپردازی می شود آنچه که به ذهن همگان می رسد نورپردازی های سقفی است، اما برای داشتن یک فضایی خاص و منحصر به فرد به نیاز است که متفاوت تر فکر کنید، نورپردازی از کف گزینه ای است که برای فضاهایی مانند اپن آشپزخانه بسیار مناسب است و جلوه ی متفاوتی به فضای شما می بخشد.

نحوه عمل روشنایی غیرمستقیم به صورت توکار است. در این روش همه نورها به طرف سقف هدایت می شود و سایر سطوح در اتاق به وسیله انعکاس متقابل روشن می شود. نتیجه این امر خسته کننده است زیرا توزیع روشنی بیش از حد یکنواخت است. همچنین این نوع روشنایی کارایی خوبی ندارد و فقط در موارد خاص باید از آن استفاده کرد.

اتاق نشیمن و پذیرائی به دلیل اینکه محل چندین فعالیت مختلف است چند نوع منبع نور نیز لازم دارند. روشنائی عمومی و ملایم اتاق نشیمن از منابع غیرمستقیم از جمله چراغ‌های آبشاری،‌ چراغ‌های بالاتاب، چراغ‌های متداول معمولی، چراغ‌های توکار و چراغ‌های مخفی بالای دیوار و زیر سقف کاذب تامین می‌شود که می‌تواند پشت چوب پرده، ‌فضاهای استراحت، گپ و گفت‌وگو، مهمانی و تماشاگاه تلویزیون را روشن کند.
نور تاکیدی در اتاق پذیرائی می‌تواند یکی از عناصر مهم طراحی در این فضای خاص باشد بنابراین چراغ‌های پائین‌تاب، موضعی، رومیزی و پایه‌دار، نور مستقیم و مناسب برای مطالعه ایجاد می‌کنند.
برای جلب توجه به نقطه‌ای که مبلمان چیده شده است، سراسر دیوار مجاور را که یک اثر هنری بر آن آویخته‌اید از نور خالص و ملایم بپوشانید یا نور را روی یک جزء مبلمان که از اهمیت خاصی برخوردار است (مثلا یک گنجه بزرگ) متمرکز کنید.
برای نور تاباندن بر مجموعه اشیاء نفیس، ‌چراغ‌های لکه افکن ساده و متحرک به کار برید و در زاویه‌ای که نورآرایی آن دشوار است، در پشت یک گیاه گلدانی چراغ بالاتاب بگذارید. توجه داشته باشید نوری که برای تاکید بر اشیاء اختصاص یافته باید دست کم سه برابر روشن‌تر از نور عمومی فضا باشد.


دراین مقاله اشاره ای به  نحوه ی چیدمان منزل عروس شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.